Sunday, May 2, 2010

Pilihan

Hidup adalah pilihan...
pada saat kita dihadapkan pada dua pilihan...
lebih baik memilih dari pada tidak sama sekali...
lebih baik melakukan sesuatu dari pada berdiam diri...


Namun pada saat kita salah dalam menentukan pilihan kita...
haruskah kita menyesali diri dan menangisi keputusan yang menurut kita salah???


Dulu ku pernah gagal didalam memilih...
berkali-kali kusesali kenapa aku terlalu gegabah dalam memilih dia...
ya...dialah seseorang yang sangat berarti dalam hidupku dulu...
yang pernah membuatku bahagia sekaligus sangat terluka...


Kembali lagi ku mamaknai jalan hidupku...
itulah dunia...tiada yang sempurna...
pilihanku yang gagal dulu dijadikan pelajaran yang berharga dalam hidupku...
dan kini aku dihadapkan lagi pada dua pilihan...


Jujur...aku takut sekali untuk memilih...
jika diperbolehkan tidak memilih lebih baik TIDAK...
Aku takut...untuk kegagalan dan sakit hati yang kesekian kali...



Tuhan...akankah pilihanku membawa kebaikan bagiku...
atau kemudharatan bagi diriku...
aku hambamu yang dhaif...yang bimbang dalam mengambil suatu pilihan...
Ya...TuhanKu... berikan aku jawaban...YA atau TIDAK...

No comments:

Post a Comment